Ga naar hoofdinhoud

Verzenden & kosten

Wij zijn graag duidelijk over verzenden en verzendkosten!

Daarom lees je hier alles over hoe we verzenden, wat de kosten zijn, welke wij voor onze rekening nemen en wat niet. Tevens vind je hier hoe terugbetaling na retourzenden werkt.

Afhankelijk van de grootte van de zending maken we gebruik van:

  • brievenbuspakketten
  • pakketpost
  • palletzending

Brievenbus en pakketpost

Bestel je accessoires voor 15.00 uur dan worden deze dezelfde dag nog verzonden m.u.v. zondag (maandag verzonden). Indien een product onverhoopt niet voorradig is word je direct op de hoogte gesteld en wordt er een nieuwe termijn aan je bekendgemaakt. Wij leveren uit eigen voorraad dus kun je altijd op een snelle levering rekenen.

Palletzending

Let op: het vervoeren van kamado’s is een zwaar en delicaat werkje. Dit werkt daarom anders dan een pakket.

  • Een kamado of een OFYR vervoeren we op een (mini)pallet.
  • Het transport geschied met onze eigen chauffeurs of met een vrachtwagen (DHL).
  • Daags na je bestelling nemen we contact op (per mail of telefoon). We plannen de levering van palletzendingen altijd persoonlijk in.
  • We staan nooit onaangekondigd met een grote zending voor de deur!

Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk en breukvrij te leveren. Heb je je palletzending binnen, controleer deze dan meteen en meld eventuele schade direct. Maak ook foto’s van zowel de doos als het beschadigde product en mail deze naar ons. Dit vergemakkelijkt het proces om het probleem snel op te lossen.

Verzenden binnen Nederland

Kosten en voorwaarden reguliere pakketten

  • Verzenden is kosteloos vanaf € 40,00 incl. btw.
  • Onder de € 40,00 bedragen de verzendkosten € 7,65.
  • Bestel je houtskool dan worden er altijd verzendkosten gerekend in verband met het gewicht. Je kunt maximaal 2 zakken houtskool online bestellen.
  • Voor het verzenden van pakketjes maken we gebruik van PostNL.
  • Je ontvangt een Track & Trace code in een separate mail. Het kan voorkomen dat je Track & Trace code pas in de avond zichtbaar wordt.
  • Pakketbestellingen worden, indien voor 15.00 uur besteld, meteen ingepakt en dezelfde dag verzonden.
  • De leversnelheid geldt niet voor bestellingen van kamado’s / OFYR. Dit zijn grote pakketten en hiervoor nemen we contact met je op.

Kosten en voorwaarden grote pakketten

  • Voor de zware pakketten en pallets (kamado’s en OFYR) maken we gebruik van eigen transport of een derde partij (DHL).
  • Er is geen weekendlevering mogelijkheid tenzij je kiest voor onze Express Service.
  • Express Service levering kan op elke dag van de week, in de avond en in het weekend. Let op: hier zijn meerkosten aan verbonden!
  • De Waddeneilanden zijn standaard uitgesloten van levering. Neem hiervoor contact met ons op (in overleg is levering zeker mogelijk).
  • Afhankelijk van de vervoerder ontvang je een Track & Trace code of maken we persoonlijk een afspraak met je (we bellen of mailen).
  • Laat je mobiele telefoonnummer daarom achter bij ons. Dan kunnen we je beter bereiken.
  • Let op: de chauffeur is niet verplicht het pakket binnen te plaatsen. Vriendelijk vragen doet een hoop!
  • Gezien het hoge gewicht van een kamado / OFYR raden we je aan om extra handjes in te schakelen bij ontvangst.

Betaalmogelijkheden

We hebben veel mogelijkheden m.b.t. betalen. Vooraf betalen, achteraf betalen en gespreid betalen. Hier lees je meer over onze betaalmogelijkheden.

Verzenden naar België

  • Kosteloos vanaf € 75,00 incl. btw.
  • Onder € 75,00 bedragen de verzendkosten € 12,00.
  • Voor pakketten maken we gebruik van PostNL (wordt overgedragen aan PostBE).
  • Zie overige voorwaarden bij Verzenden Nederland.

Verpakkingskosten

Verpakkingskosten zijn voor rekening van The Fire Station.

Om het milieu te sparen maken wij ook vaak gebruik van gerecyclede en gebruikte verpakkingen.

We trachten de bestelde artikelen zo goed mogelijk in te pakken en te beschermen. Komt je bestelling (deels) kapot aan, meld het dan direct! Per mail of telefoon, maak direct foto’s van de verpakking en de kapotte artikelen. Gelieve deze beelden aan ons te mailen, dit vergemakkelijkt het proces om het probleem snel op te lossen.

Retourneren

Wil je je bestelling retourneren? Hier lees je meer over retourneren.

Snel geld terug garantie

Niets is zo vervelend als lang wachten op terugstorting van je geld van een webwinkel. Omdat je in een normale winkel ook meteen je geld terugkrijgt als je wat ruilt of terugbrengt willen wij je niet te lang laten wachten met terugbetalen. Daarom hebben wij de “3 dagen geld terug garantie”. Dat wil zeggen als wij je retourzending schadevrij in ons bezit terug hebben dat jij je geld binnen 3 werkdagen op je bankrekening hebt staan. Lekker snel en wel zo eerlijk toch?

De waardering van firestation.nl/ bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.5/10 gebaseerd op 431 reviews.
Winkelwagen